Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Hur är det egentligen?

Av hel-trasig - 14 november 2012 21:32

Många som blir utnyttjade blir det av killar/män, eller det är det som oftast kommer fram i media. Anser man att det är ännu mer skamligt att säga att man blivigt utnyttjad av en tjej/kvinna?


Jag vet inte, jag har inte många gånger talat om att jag blivit utnyttjad av en kvinna. Jag kunde knappt säga det till A och är osäker på om jag har sagt det rakt ut till C. Men jag har sagt det till mig själv många, många gånger. Jag har nästan ältat det för att tro att det aldrig faktiskt ha hänt.


Min kvinnliga förövare är kallad tant av mig och A. Det var ett genensamt beslut om att hitta ett hyfsat neutralt ord för att kunna berätta utan att staka sig på vad jag skulle kalla tant annars. Och det har tagit emot, jag har inte kunnat berätta utan att fastna just på ordet jag använd innan tant. Men nu har jag börjat funderat igen, kan man verkligen kalla det jag blivit utsatt för, för sexuellt utnyttajande?


Ja, jag vet att jag inte ens skulle behöva fundera. Men av någon anledning gör jag det, kanske är det samma tankar som tidigare. Det var inte så farligt! Jag känner att jag skulle vilja få ett bättre avslut på detta, inte tro att det går att få det att rinna ut i sanden. Men tänk om andra inte tror att det har hänt, eller att tant än en gång lyckas övertyga myndigheterna i detta land om att hon är ett litet sött lamm.


Detta inlägg fick ju inte mig att må bättre precis. Usch vad jag saknar C och A just nu! Men det går ju inte att prata med någon av dem. Blää!


Funderar på att radera detta och gå och lägga mig, men nej! Tant ska inte få den glädjen, jag är starkare än vad hon tror!


Ringer iaf upp As telefonsvarare och tar mig en liten promenad med musik och tänker på vad C brukar säga.


"- Du är bäst, du är duktig!"

 

Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards