Alla inlägg under maj 2012

Av hel-trasig - 31 maj 2012 16:18

Hur börjar man att berätta om vad som hänt utan att veta att man missar en massa?

Jag tror mycket att det inte handlar om att skriva i en tidslinje, att istället skriva vad som faller på och låta andra kommentera och ställa frågor om man känner att jag är otydlig, eller om man känner att det inte finns något samband med vad jag tidigre har skrivit.


Denna blogg kommer att fungera som en viss form av terapi för mig, att skriva av mig när jag känner att jag vill dege mina läsare någonting. Det kan vara enkla saker som att bara ta sig i kragen att gå och handla eller när man lyckas få en god natts sömn. Någonting som för övrigt ligger väldigt nära i tiden.


Jag är idag 21 år gammal och har varit "fri" från övergrepp i nästan 5 års tid. Den 31 juli är det exakt fem år sedan jag lyckades bryta upp med mitt förflutna och starta om på en ny kula. Denna dag kommer att firas, den kommer att firas med vänner och familj och andra som jag känner har en stor betydelse i mitt liv.


Ni ser, jag börjar redan berätta utan att tänka mig för, jag har så mycket att tala om för er, mer än vad många kanske trodde var möjligt för en människa att överleva, Men beviset sitter på andra sidan och skriver till er.


Jag kommer inte att vara helt ensam i min berättelse till er, jag har flera människor runt om kring mig som gör detta möjligt och jag tänkte presentera dom nu. Men av hänsyn kommer dessa bara benämnas med en bokstav eller sin roll.


A, min kurator som jag har kontakt med minst en gång i veckan.

C, min stora klippa. En människa som jag lärt känna ganska nyligen men som har en jättestor betydelse för mig i mitt dagliga liv.

Småbröderna, dom är två och när jag urskilljer dessa kommer det vara med "lillebror" och "storebror". Även fast storebror är yngre än mig.

Mamma, just min mamma som inte ska hängas ut med namn.

Styvfar, pappa till mina småbröder.

Pappa, min pappa som inte heller han ska behöva namnges.

Farmor, ni förstår principen nu va?

Morfar, morfar, right?

Tant, min och As namn på min kvinnliga förövare

D, min manliga förövare

Det kommer säkert att förekomma andra som jag just nu inte ser behöver någon närmare beskrivning. Men alla som berörs kommer att finnas under hel-trasig.bloggplatsen.se/presentation.


Bara att skriva detta har krävt ett stort mod, så ni for faktiskt nöja er för denna gång


Trasdockan, hel och trasig

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards