Direktlänk till inlägg 4 november 2012

En hyllning till C... som aldrig kan läsas för många gånger

Av hel-trasig - 4 november 2012 03:16

Jag vet inte riktigt var jag ska börja och troligen kommer inte orden att räcka till. Men en sak är säkert, … tänk om…

Tänk om du inte blivit sjuk, då hade jag inte behövt åka till ditt jobb.

Tänk om tåget inte hade varit sent, då hade du och jag aldrig blivigt sittande där.

Det finns flera anledningar där man kan tänka om, vad hade hänt om någonting annat inte hänt?

 

Jag är så glad att just du valde att bry dig, att du valde att se. Du är en stark, begåvad, vacker och klok kvinna, en medmänniska utan dess like.

Utan dig vet jag inte hur jag hade orkat. Jag hade nog valt att inte fortsätta kämpa, någonting som du bör vara medveten om. Bara att veta att du finns där betyder så otroligt mycket. Du är den kvinnliga förebild jag aldrig fick.

 

Nu fastar orden i halsen och tårarna bara rinner, hur ska jag någonsin kunna tacka dig?

 

Jag vill att du stäcker på dig och är stolt, stolt för att du är du. Sträck på dig för att visa omvärlden att du betyder något.


Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards