Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

En dag i huvudstaden

Av hel-trasig - 26 oktober 2012 23:30

Efter att ha somna runt 4.30 trodde jag att det skulle vara skitsvårt att ta sig upp idag. Men när klockan ringde vid 9 vaknade jag (!). Jag är faktiskt lite förvånad att det gick så smidigt, men jag visste att jag lovat C en grej och så skulle jag få träffa en kollega från sommarjobbet, Nastja (hennes riktiga namn håller jag hemligt ett tag till) i Stockholm.


Så väl famme i Stockholm tog jag mig till ett politiskt möte där C var. Så efter en stund var mötet slut och jag och några andra politiska kollegor valde att ta oss till gamla stan och fika. Jag kände mig lite smått stressad, eftersom att jag visste att Nastja skulle sluta jobba runt 4 och då skulle vi mötas upp vid Slussen. Men när klockan passerat 4 och började bli 5 och Nastja inte svarat på mina SMS valde jag att hjälpa C en stund för en kommande styrelseweekend. Jag provade att ringa Nastja, men kom inte fram, så jag stannade och hjälpte C tills hon var klar.


Efter det att vi vart klara vinkade jag av C och valde att åka hem till Nastja. Jag hade en svag aning om att hon glömt ladda mobilen och inte var kontaktbar. Och mycket riktigt, det stämmde, hon hade inget batteri kvar och dessutom hade hon somnat på sängen efter jobbet.


Jag och Nastja hade bestämt att vi skulle gå ut och äta, men eftersom att vi lång ca 2 timmar efter i vår planering blev det en middag hemma hos henne istället. Vi valde att slänga ihop en fläskfilégryta med det hon hade hemma. Vilket var lök, paprika, grädde (dock inte laktosfri, så min mage lär inte vara snäll mot mig imorgon), kryddor och ris. Maten blev helt ok, hon är ju trots allt "mattant" och jag vet väl litegrann om smakkombinationer. Till detta blev det ett glas rött och vi satt och snackade en massa skit om både det ena och andra. Så när klockan började närma sig 20.30, och jag var tvungen att åka hem, kände vi båda att tiden gått för fort. Man brukar ju säga att tiden går fort i glada vänners lag. Vilket de gör, fast vänner går alltid att defenera i detta fall.


Så efter ett långdraget farväl vart det för mig att springa till tåget, jag hatar att stressa till tåget i Stockholm, för tuben har alltid en tendens att vara segare då. Men jag hann med mitt tåg och bussbytet sen.


Så nu är det kvällkoppen te som gäller, imorgon är det dags för barnpassing av bröderna bus hela dagen.


Känner själv att dagens inlägg är mera glatt och positivt än de tidigare. Men det beror också på att jag har fått mycket härlig energi med mig från dagen, och lär kunna somna utan problem sen.



Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards