Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

Energi!!!

Av hel-trasig - 8 juni 2012 23:30

Jag har fått riktigt mycket energi! Helt sjukt egentligen, med tanke på hur veckan startade.


Jag har snart städad halva lägenheten, en trea tar lite tid. Speciellt när man skruar både väggar, golv och tak(!) Jag vet, det är sjukt. Hur mycket plötslig städenergi kan man få?

Jag hatar ju att städa i normala fall, "glömmer" alltid soppåsen inne och kommer på att jag behöver dammsuga mitt i natten, då alla grannar sover.


Dagen idag har varit fylld av städning och gos med katten. En helt underbar dag, jag har inte känt av ångesten alls! Bara nu gör sig den lite påmind, men det är bara för att jag skriver om den.


Jag har iofs tänkt ganska mycket å C idag, hur mycket hon verkligen betyder för mig. Hur hon igår kunde vända mig, precis som man vänder en pannkaka.  Mycket prata om C blir det, hon är ju trots allt en del av min vardag, även om vi inte träffas eller hör av varandra dagligen. Hennes ord, tankar och uppmaningar finns alltid med mig, 24-7!


Just nu sitter jag och käkar nötter, dricker te och lyssnar på musik. Precis som jag brukar göra när jag mår bra.


När jag inte mår bra skiter jag i att äta överhuvudtaget, det är en kamp mot spisen. Jag har blivit tvingad att laga mat sen jag var 7 till hela familjen. Och då tar det emot att laga mat när jag är nere, jag får ångestatacker bara jag tänker på spisen, eller så lyckas jag alltid misslyckas med någonting. Som om det skulle ligga en förbannelse över spisen när jag inte egentligen orkar eller har lust.


Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards