Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Känslan av att kunna sova!

Av hel-trasig - 7 juni 2012 23:52

Jag har lyckats! Igår somnade jag vid 21 och tyckte väckarklockan var eländig som ringde kl6, men jag lyckades, jag fick äntligen sova en hel natt!


Idag har energin varit på topp, jag har totalstädat köket; torkat väggar, tak och skåp. Soppat och knäskurat golvet och diskat allt jag bara hittat. Man hittar ganska mycket disk i en trea! Mitt kök är ännu inte helt prima, det är bara pappershögarna kvar. Man får många papper och handlingar som politiker!


Annars har det varit tre missöden, jag lyckades spräcka backspegeln på mammas bil i ett väggupp, don't ask how?

Min kurator var sjuk, så jag får vacket vänta tills nästa vecka :-( Men jag fick istället möjligheten att prata med C, lovely!

Eller prata och prata, min mick på mobilen gav upp under samtalet, så jag fick vackert koppla igång den gamla! Och då hade C inte längre tid, hon fastnade i ett ärende på jobbet. Men bara känslan över att höra hennes röst gjorde mig mycket lungnare. Det var faktiskt det som gjorde att jag orkade tag i köksstädningen :-)


Annars har dagen inte inneburit så jättemycket. Men jag känner att det var just en sån dag jag behövde, då jag fick tillbaka gnistan. Gnistan till livet. Den kommer iaf räcka någon dag till, jag känner de på mig.


Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards