Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Fullmåne eller bara tankar?

Av hel-trasig - 4 juni 2012 05:45

Ja som rubriken lyder är det pga nattens fullmåne eller mina tankar jag inte kan sova?

Jag har faktiskt inget bra svar just nu, kanske senare när jag kan ta kontakt med C. Men just nu känns det relativt onödig att ringa och väcka henne. Fast jag gärna skulle ha gjort det kl 3 eller nåt!


Jag har många tankar som snurrar, efter det att jag skrev det sista inlägget runt midnatt har det hänt lite saker. Jag läste min mail och insåg att tant hade mailat mig angående dagen som var. Att hon tyckte att jag skulle besöka morfars grav med en blomma för att hon inte kunde. Men hallå! Jag skiter väl i dig! Jag lever mitt eget liv, och ja, jag har åtskilliga gånger blockerat henne från min mail men hon skapar hela tiden nya konton för att kunna tränga igenom och det är ganska irreterande.

Jag var iof hos morfar med min familj idag, mamma och småbröderna, men det var ju inte pga av hennes mail utan pga av vi saknar honom. Tom lillebror, som inte ens var född då ,ser hur mycket den platsen betyder för oss. Där samlar hela familjen nya krafter och pratar vänligt till varandra.


Jag vet som sagt inte om tanken på att tant försöker skaffa sig kontroll igen som gör mig sömnlös eller om jag är väldigt känslig för månens rörelsemönster. Men att sitta uppe en hel natt och bara vänta på att första gäspningen ska komma för att man ska kunna gå och lägga sig verkar egentligen helt rubbat. Så jag blir mer och mer inställd på att det har någonting med denna dag att göra, eller gårdagen att göra. Hur många känslor den dagen uppbringar och som jag inte riktig vet hur jag ska tackla.  


Men jag har i alla fall inte tagit till självskade beteendet, även om det många gånger har kommit upp tankar om de i natt. Jag har trängt bort dom med åtskilliga koppar te och många prillor snus. Snus är väl inte jättebra det heller med det är iaf bättre en andra metoder jag tidigare provat. Och förutom te och snus har även gårdgskvällen och natten inneburit många onödiga mil till bilens räknare, det har nästan blivit 60mil(!) bara för att fördriva tiden och försöka se om jag ska känna mig tröttare. Men det har inte gett något vidare resultat, jag är nästan lika pigg som innan. Så jag hoppas att jag nu kan gå och lägga mig och somna innan morgonsofforna drar igång och jag hinner med och se den första lokala nyhetssändingen. Bara vetskapen om att det är ca en halvtimme kvar skrämmer mig lite.


Har jag ingen större självkännedom än så, kan jag inte inse när jag ska ta tag i saker? Jag önskar att jag hade modet att ringa C mitt i natten istället för att vänta, men den dagen kommer väl också. Då jag kan ringa 24-7 utan att våndas. Även om C redan har sagt att det är ok att ringa oavsett timma tar det faktiskt emot många gånger. Jag är ingen barnunge längre, jag måste klara mig själv någon gång!

Fast det är ju klart skulle jag vara frisk och inte ha min tunga ryggsäck skulle jag nog inte ens skriva om det här, jag skulle nog ligga och sova just nu och vänta på att väckarklockan skulle ringa för en ny arbetsdag. Men jag orkar inte med en struktur just nu, jag orkar inte tänka på morgondagen. För om jag tänker så långt, kanske jag känner att den inte är nödvändig och jag väljer en dålig utväg.


Trasdockan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hel-trasig - 25 december 2012 00:20

Ja, vad ska man säga julen ska ju vara till för familjen och barna. Men jag känner just nu en stor klump i magen efter dagen.   Min julafton brukar börja med förmiddagen hemma hos farmor ute på landet, vilket den även gjorde i år. Där äter jag, f...

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:22


Inte läge för en kopp te på balkongen    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:20


Vem har sagt att en tavla måste sitta på väggen?    

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:16


Politik  

Av hel-trasig - 14 december 2012 22:12


Det lönar sig inte alltid att köpa en större förpackning Den lilla innehåller 1l konsentrerad saft och den stora 1,5l, men genom att det ska tillsättas olika mångder vatten per färdig liter saft bilr det mer dirckfärdig saft av den mindre flaskan ...

Ovido - Quiz & Flashcards